Igre prstima i tijelom

 

Razvoj fine motorike ruku i koordinacija oko-ruka od temeljne je važnosti i usko je povezana s razvojem govora. Povezivanje pokreta i govora, kratki i jednostavni stihovi s kombinacijom glasova i slogova potrebnih za pravilan izgovor i bliska interakcija s odraslim osobama i vršnjacima čini igre prstima i tijelom primjerenima za uvođenje djeteta u govor i poticanje njegovog kvalitetnog i jednostavnog usvajanja.

 

Igre prstima i tijelom pozitivno utječu na mnoge aspekte dječjeg razvoja:

 

EMOCIONALNI ASPEKT: igra potiče djecu na brojna ponavljanja, a pritom i na neposredno uvježbavanje

MOTORIČKI ASPEKT: zahtijevaju usvajanje i ponavljanje određenih oblika i forma pokreta

SENZORIČKI ASPEKT:omogućuju povezivanje različitih osjetilnih sustava

KOGNITIVNI ASPEKT:omogućuju uočavanje i prikazivanje tijeka radnje, uzroka i posljedica

NEUROPSIHOLOŠKI ASPEKT:zahtijevaju povezivanje i koordinaciju lijeve i desne polovice tijela

JEZIČNI ASPEKT:potiču usvajanje jezičnih konstrukcija, pravilno izgovaranje glasova i riječi te tečnost govora, bogaćenje rječnika, korištenje različitih modulacija glasa (glasno-tiho, brzo-sporo)

 

Ovo su neke od igara koje možete igrati sa svojom djecom:

PRSTIĆI

Prvi prstić spavat želi

Drugi mu laku noć veli.

Treći mu je priču pričao.

Četvrti mu zapjevao,

A peti ga je pokrio.

Zaspali su zajedno prsti svi

Zvijezdama pokriveni.*

*(Trljamo i uvrćemo jedan po jedan djetetov prstić počevši od palca. Na kraju blago skupimo prste u šaku.)

 

BI, BA BUČICU

Bi, ba bučicu,                                    (Naizmjence slažemo šake jednu na drugu prema gore.

Penjem se u kućicu.                            Spojenim jagodicama prstiju oblikujemo krov.)

U  kućici ptičice                                ( Dlanovima prekrijemo oči.)

Sve su se sakrile.

 

Bi, ba bučicu,                                    (Naizmjence slažemo šake jednu na drugu prema gore.

Penjem se u kućicu.                      Spojenim jagodicama prstiju oblikujemo krov.)

U kućici ptičice                                 (Položimo dlan na dlan okrenut prema gore.)

Gnijezda su savile.

 

Bi, ba bučicu,                                    (Naizmjence slažemo šake jednu na drugu prema gore.

Penjem se u kućicu.                      Spojenim jagodicama prstiju oblikujemo krov.)

Iz kućice ptičice                                               ( Mašemo raširenim rukama.)

Sve su odletjele.

 

OVAJ JE

Ovaj je u vodu pao,

Ovaj mu je ruku dao,

Ovaj mu je jesti dao,

Ovaj mu je piti dao

A ovaj ga je poškakljao.*

 

*(Trljamo i uvrćemo jedan po jedan prstić počevši od palca.)

 

JA SAM PATULJAK

Ja sam patuljak i živim u kapici,                   (Rukama iznad glave napravimo kapicu.)   

Mislim o tom i tom, što bih mogao raditi         (Stavimo dlanove na lice i pomičemo glavu lijevo-desno.)

Mogao bih... se sakriti.*                                  (Rukama pokrijemo lice.)

 

 

 

*(U zadnjem stihu dijete bira što bi moglo raditi, npr. pljeskati, slati puse, umiti se...)

 

 

 

IZVOR: "Stihovi u pokretu", V. Velički, I. Katarinčić, Alfa, 2011.

Kontakt

  • DJEČJI VRTIĆ ZVONČICA
  • TRG L.MATAČIĆA 9
  • SESVETE, 10360
  • MB : 1748947
  • OIB: 15619072576
  • Tel: 01/2001516
  • Fax: 01/2001516
e-mail: djecji.vrtic.zvoncica@zg.t-com.hr